24 klockslag


går in
vänder om
för att hämta luft
går in igen
hämtar andan
jag ser dig
och du är vackrare än det mesta
redan där

du skrattar
säger hej
någonting som gör mig nervös

sen får du mig att känna mig trygg

nu ses vi igen
och jag springer från dansgolvet
för att få se om det kan vara sant

du står där med dina ögon som bara är
du står där med dina nyckelben
du står där och är just där du ska vara

hemma
inser hur snabbt  mitt hjärta slår
men det är inte som vanligt
det är precis tvärtom

vaknar upp
du ler
jag ler
tror att jag drömmer
du pratar
jag lyssnar
du lyssnar
jag pratar
du reser dig upp
tror att jag drömmer

du kallar mig fina saker
som jag inte hört på jättelänge
känner mig uppskattad
du ler när jag säger det
tror att det är bra

det kan nog bli bra det här

~ av d. på januari 31, 2011.

Ett svar to “24 klockslag”

  1. <3

Kommentera

 
