det kan nog bli bra det här


du tittar upp
du ler
känns lite som på film
när våren just kommit
fast snön fortfarande ligger kvar
och ditt ansikte liksom skimrar i solen samtidigt som du skrattar
-men du är på riktigt, åtminstone känns det så

och även
om du imorgon
plötsligt skulle försvinna
bestämma dig för att jag inte var någon särskild
så skulle jag ändå klara mig
-nästan

men jag skulle sakna dig
sakna hur du spricker upp i leenden
hur dina tänder biter din underläpp
och hur din hand känns i min
skulle sakna att känna dig nära
känna dig hålla om mig så hårt
känna dina hjärtslag mot mina
skulle sakna allt det där
skulle sakna allt det där och lite till
som hur du går
nästan svävar fram
eller hur du säger kom david

så du får gärna vara kvar
jättelänge till

~ av d. på februari 16, 2011.

3 svar to “det kan nog bli bra det här”

  1. Så vackert!

  2. när jag vill kolla din profil på facebook skriver jag alltid in tjaman innan jag inser att det ej funkar

  3. så himla fint.

Kommentera

 
