förträngda tankar förbjudna ord


i en tid för ett tag sedan,
såg jag dig genom elden
du på en sida av mitt liv, jag kvar i dåtiden
framtidens barn begravda och glömda,
utan tårar och samvete
hur gick allt så snabbt?

nu ser jag dig igen
närmare än då, men aldrig som när vi brann
du pratar om dina känslor, jag svarar
men jag vågar inte – vågar inte känna mig trygg

och igår sa du något jag förträngt,
det där om hur livet kunde blivit om du hade mått bättre
hur livet kunde stannat kvar i ditt och vårt

~ av d. på mars 24, 2013.

Kommentera

 
