i en flykt från en känsla bekant


en varm sommarvind, i en första april utan moln
lämnar dig bakom mig, en kyss och ett vi hörs

jag skulle aldrig få känslor för dig
pojken i mig skrek
ville ut
gick inte att kväva
när känslan återigen kommer
bekant som en sommarvind i april
förhoppningen om att nu, nu kanske det är rätt
allt faller på plats
tills allt faller isär
för om 48 timmar från då är du borta
och återigen blir kvällarna kyliga
med inslag av regn
för mycket vin och en osäker man
i jakt på troféer snarare än någon att hålla om

så jag flyr
från en känsla bekant
minns den för några år sedan
hur det kittlade till
någonstans mellan hjärta och hals
borde känt mig bättre
att jag såg mig själv som känslokall
iskall mot kärlek
när jag egentligen är tvärtom
varm, sårbar och förjälva usel på spelet

~ av d. på april 1, 2013.

Kommentera

 
