dag noll


vaknade upp själv
kändes som första natten på år
minns fel, att vi sov nära varandra varje natt
det var ett par nätter, som kändes år
men din doft sitter kvar så fort jag andas

det skulle vara hejdå, afscheid, adjö
men så kom du där, från ingenstans in igen
chockerad vågade jag inte mer än ett hej

efter ett tag stod du i min port
med samma leende jag ville glömma
ditt blonda hår mot solen, solen mot dina bruna
ögon som tindrade och tårades i takt med kyssar

hur vi pratade, det du sa om han som letade efter sin tonårskärlek
om det skulle bli jag,
och hur jag nämnde att jag aldrig skulle glömma dig
att jag skulle leta efter dig, att jag aldrig kunde glömma
och hur du sen gick
med samma tårar som du kom

~ av d. på april 3, 2013.

Kommentera

 
