ett slags slagsmål


inte en stjärna i syn
mitt medelberusade sinne i dy
när jag vaknar
när jag somnar
när jag tänker
mitt hjärta på sös

gav mig ut i krig
mot ödet, stjärnorna och oändliga 
oändligt många historier 
det är ett krig jag alldeles säkert kan vinna
men vad kostar det inte att slåss mot napoleon?
vad kostar det inte att slåss mot sin egen historia,
sitt öde och stjärnorna 
som vaknar över oss, som påminner mig
om att du fortfarande finns
från min balkong till ditt amsterdam

~ av d. på april 9, 2013.

Kommentera

 
