vänner och syskon


ni kanske kommer protestera
men jag har världens finaste vänner och syskon
ni får aldrig försvinna 

ni kommer alltid stå kvar här
er har jag att tacka för världens finaste liv
ni får aldrig försvinna

mattias och johan, era hjärtan av guld
anna och simon, tack för livet
elin och martin, för min uppväxt och ålder

erik, hos dig känner jag mig trygg
och trots att vi aldrig kommer igen, sara du är alltid kvar

hos en förlorare som jag behövs stöd
hjälp och glädje
ni har gett mig allting jag gläds åt
hos er står jag i all skuld

bränt ner mig och kommit tillbaka
en telefonsignal bort, tonar ut och kvar blev jag
men ni tar alltid hand om mig
plockar upp mig då jag ligger på asfalt
skrapade knän, då fanns ni alltid där

~ av d. på april 12, 2013.

Kommentera

 
