den dagen kan bli vår


du är i en annan stad
men jag känner dina slag så nära
som om dom kom från igår

det går för mig aldrig att undra
om du stannat kvar
hade jag då varit kvitt allting
jag tror det, så länge jag får vara kär i dig
kommer jag alltid att undra
hur du legat i min famn

dina armar om mina, med det finaste jag kan tro
ditt skratt, ditt leende
och när jag röker står du kvar
väntar på en idiot

det kommer en dag
då vi ses, då jag ser dig
med ett par ögon fyllda med mer än längtan
kärlek
den dagen kan bli vår

~ av d. på april 14, 2013.

Kommentera

 
