dagligen om natten i drömmen


drömmer sedan dagen du åkte
på nätter och dagar
framför tv-apparter och nära vänner
om minnen, framtider och omöjliga scener
som att du plötsligt skulle stå utanför min port
som om tiden aldrig gått
men det blir bara drömmar och ångest av allt
en slags knut i magen jag vill bli kvitt

vaknar som jag alltid gör
ensam och förvirrad, med ena foten i det omöjliga
den andra i sängen du aldrig sov 
men tillsammans med hjärtat du hörde tar jag mig vidare
natt efter natt
dag efter dag
dröm efter dröm

~ av d. på april 15, 2013.

Kommentera

 
