kvar blev jag


ett vrak i strand
lite månljus, ett tonårspar kysser
ser er på håll
ett vrak på land
undrar hur ni kommer sluta
kommer hon någonsin tillbaka
ska ligga kvar här ett tag till
vänta tills ni försvunnit
innan jag börjar svära, dricka
över all jävlighet i kärlek
om hur ingenting är rättvist
utom kyssar i månljus
med den man håller varm
och ett vrak i hamn
där ligger jag kvar
tills du hämtat spillrorna till havs
pusslar ihop mig
och det där tonårsparet kanske blir vi den dan 
bara du kommer hem, bara om 
men väl i land hittar du väl någon annan
med mer att ge än ett hjärta som spändes till max
väntade i nätter och dagar
på en chans på miljonen
det gick fort, men jag känner igen kärlek
lika väl som ett skepp till havs

~ av d. på april 17, 2013.

Kommentera

 
