arlanda


ligger själv på min bäddpost
väntar på sirenernas tjut
en väntan på krig, tvärtom
ligger själv på min bäddpost
väntar på tystnadens dån
en väntan på hjärtstillestånd, tvärtom
ligger själv på min bäddpost
i väntan på ditt hjärtas slag
en väntan på ambulans, tvärtom
ligger ensam på min bäddpost
i väntan på dina ögons vämre
en väntan på kärlek, exakt så

när jag är full tänker jag på arlanda
din gate, och hur jag har rosor i handen
fem sekunder senare dig i famnen
och sedan är allt som det ska vara

~ av d. på april 20, 2013.

Kommentera

 
