hade vi blivit oss


från häggvik/sollentuna till dig
tänkt på oss
när du sa åt mig, håll mig hårt
lydde jag
blev vettskrämd av ditt leende
dina toner
är du kär i mig, eller är det bara jag?

såg våra händer
dina mindre än mina
dina lår utan sår, men du log

i hallen när vi sa hejdå
ville hålla dig och tiden kvar
inte se dig försvinna till amsterdam
med massa 29-åringar, som vill ha dig i säng
jag ligger kvar, väntar
på att få dela säng
sen frukost, ägg, bröd, salt
ditt leende över bordet

när du kommer tillbaka
kommer jag inte släppa dig
ur syn eller närhet
dina läppar klistrade mot mina
åtminstone tills augusti vill bli höst 
och solskenet mot din kropp,
där jag ligger nära

nära var allting
hur vi blev
tiden ville inte ha med oss att göra
men jag skrek, ville ha en till chans
och kanske en del dör under tiden
men jag finns finns alltid kvar
på mattan, eller gatan
eller vid körskolan
där jag mötte upp dig
såg dig första gången igen
du med blåa jeans, jag svarta
och hur du log då
med 28 tänder, 28 dagar till
hade du då blivit min
försökte aldrig tänka så långt
med david den dagen kommer
den dagen blir vår

~ av d. på april 21, 2013.

Kommentera

 
