rädd, röd, lugn


första gång jag såg dig
där då en kompis till en kompis sa
”hon är snygg”
och bara mest slentrian såg åt ditt håll
för första gången gjorde du mig blek
eller generat röd
svarade att
”ja, jo, visst, verkligen, faktiskt”
sen ett glas rött
en flaska och sen vågade jag säga hej

sen gick vi hem
du till ditt och jag till mitt
dansade efter jag lämnat dig
dina läppar kvar med rödvinet
hur jag kände mig glad igen
lustfylld, intresserad på nytt

det gick dagar, veckor, timmar
tills jag återigen fick höra från dig
då du på nytt fick mig röd
på en toalett på en klubb
i en annan stad, men en timme i telefon
vi skrattade pratade mest strunt
men där blev jag kvar, hos dig
en timme i telefon gör mig lugn
med dig

~ av d. på april 22, 2013.

Kommentera

 
