tills du faller över mig


tänker aldrig bortom 
tänk om
men ibland så kräver jag
tänk om jag varit med dig
hade jag då sett dina läppar krökas uppåt

kan se oss gå längs kanalen
med alla minnen i bröstfickan
då du säger något om att
”här satt jag ‘då och då'”
och jag kan liksom inte lyssna
för amsterdams skönhet kan inte mätas mot din
hur vackert det än är

jag kanske säger något i stil med
”alltså jag vet inte men alltså…”
så kan du tysta mig i allt
med en kyss eller två

du tar mig iväg
till en plats du känner igen
visar mig ditt
längs floden du aldrig lärde dig uttala

jag ser dig i solen 
i en stad jag inte sett
du skriver ord i canvas
försöker krama dig
stör mest
tills du faller över mig
i en vårsol endast till för oss
när dagen blev vår

~ av d. på april 24, 2013.

Kommentera

 
