håll mig om natten så ger jag dig hela världen


plötsligt försvann du
från mig som när du kom till mig
på nervösa ben
i blåa jeans jag aldrig kan glömma nu

försöker leta reda på dig varje kväll innan sömn
ler när jag tänker på att få se dig ett par timmar
oavsett hur snabbt dom går går det långsammare nu

om jag blir för mycket
säg då till
jag har så lätt att brinna i dig
du har ditt liv nu
med kanaler och shops
men jag väntar jag
där jag växte upp
ett stenkast från dig
lika nära är jag nu

dina kropp mot min
den kvällen jag vågade kyssa dig
mitt hjärta slår snabbt nu
när jag tänker på dig och då

vet inte om du ens minns
men jag svor en gång
dig kommer jag aldrig släppa
så säg om jag håller för hårt

vill ju gå promenader med dig
visa upp dig för mina vänner
säga hej hurrni här är hon jag pratar så mycket om
hon är här

tänker att jag ska kunna ge dig allt
som ingen givit dig
det där om restauranger vid 19.00
det där om solnedgångar i för sena sommarkvällar
det där om kvällar framför tvn utan att se på tv
det där om att överraska dig med äggröra och bröd
en kopp kaffe, precis som jag då lärt mig hur du vill ha
det där om att ge dig allt du aldrig fått
där och då alltid för dig
så länge du håller mig nära om natten

~ av d. på april 25, 2013.

2 svar to “håll mig om natten så ger jag dig hela världen”

  1. idag fick jag ett mail av en vän jag inte hört av på en väldans massa år. samma kväll trillar jag in här. läser dina ord och fastnar i den där världen igen. den där jag alltid föll in i när jag var här som gör allt annat än ord suddigt. jag älskar det.

Kommentera

 
