en sista kyss vid stinsen


jag minns dig när vi såg bert
hur jag höll dig
medan tv:n mest bara gick
bild efter bild
och om någonsin någon kom på att göra en film av oss
då skulle den vara en sån alla pratade om
ja, såg du hur mycket han ville ha henne
han gav liksom aldrig upp,
när han saknade hennes sång

tonårskyssar betyder knappt något för dom som ser
men för mig betyder det allt
att jag, som den, kunde få någon som du
det fanns inte ens i mina drömmar
inte ens nu när jag drömmer om dig varje sömn

~ av d. på april 28, 2013.

Kommentera

 
