tusenen


men varför ska jag bry mig om
när det sägs att det aldrig kan bli vi
kunde inte bry mig mindre
jag har fått dina ögon som bevis
dom slog in mina 

du är min räddning
när jag känner mig uppgiven
trots att du bor flera mil bort
mitt hjärta
fast vi knappt ens vet
vad som sker  imorgon

ändå är varje dag
timme, ett stavtag mot dig
när ljuset går ner
vet jag, nu är jag ensam
men med dig
aldrig riktigt själv

du förstår mig
som en bok man läst tusenen gångner 
när man vet just var du ligger
fast oviss om när vi ses igen

det jag önskar kan aldrig mer bli mer än dröm
fast jag ser ju dig i varje sån
så varför inte önska dig till mig
när jag är en som som aldrig ger upp

~ av d. på maj 1, 2013.

Kommentera

 
