en månad


mina händer om dina små
vi skrattar åt något, något om att händerna sitter fast
inga ord behövs, bara synen
du ler, sådär som bara du gör
med hela ansiktet och så tänderna syns

du ligger i min säng
ditt blonda hår över hela kudden
kind mot kind, dina tårar mot min hud
eyelinern har runnit men du är vackrare än jag minns

det gick en månad
kändes som två
tills jag fick kyssa dig igen
gjorde det om och om igen
för att liksom fylla kvoten tills jag kunde igen

morgonen efter stod du i min dörr
med kepsen som är så svår att kyssas i
med leendet du aldrig får ändra 
och och och allt det där jag saknat när du varit borta
den där lätta kroppen
bruna ögonen
röda läpparna
varje hårstrå
då insåg jag plötsligt
jag vill vara med dig överallt

~ av d. på maj 5, 2013.

Kommentera

 
