jag älskar att tänka på dig och jag älskar att höra när du tänker på mig


natten ligger mörk, intakt över sollentuna
endast några stjärnor och en katt syns till
och sen jag, på väg hemåt
med dig i tankarna
varje steg med dig i tankarna

har smakat asfaltens kalla dom
fler gånger än behövts
men jag skulle ta tusen slag till
om det kunde ge oss tid

vill vakna bredvid dig
frukost och sen film
kanske ligga i gräset
lyssna på någon popsång, kyssas

meningslösa ord i natten
möjligt
men att skriva får tiden att gå
och det känns, det känns åtminstone då
som att du ligger nära
vid mitt bröst, för en kort sekund är du här
min fina

~ av d. på maj 11, 2013.

Kommentera

 
