hur ledsen du än tror jag är


tvivla inte david, inte på dig själv
eller mig
att jag tycker om dig, att du är värd allt gott
tvivla aldrig

börjar sluta tvivla
bara för att kastas tillbaka
av samma hand som tog mig upp

kanske var det lika bra så
så jag slipper tänka om och värdera någonting om

men det kändes ju så skönt
att inte behöva slå sig innan natten kom
att slippa oroa sig, att slippa döma varje steg

det var bara några ord fel
jag gillar dig hursom, ju
såg din bror idag
vid mcdonalds där vi sågs den där gången då allt kändes fel
ville ringa dig och säga något
typ som du gjorde då
när allt kändes fel och märkligt för dig

och jag ville inte alls vara ledsen
har aldrig varit så
har bara alltid blivit så
tills du kom in i mitt liv
ju
det är ju nu jag är glad
glad att möta sommaren
visst du är inte bredvid mig 
men du är med mig
ditt leende i mitt
det har liksom smittat av sig, som det så lätt gör
när man känner något mer än hjärtat kan säga
och även om jag inte ser dig
och blir full
smsar över hela europa om hur fin du är
och hur mycket jag skulle kysst dig om nätterna
så vet jag väl hur det ligger till,
att du inte är här
men det gör mig inte ledsen 
för jag vet, att en dag är du hemma igen
och då ska jag visa dig allt
om du fortfarande vill
om du fortfarande ser vad du sett hos mig tills nu
för du kommer inte undan mig
hur ledsen du än tror jag är
kommer jag aldrig vara så glad som när jag tänker på dig

~ av d. på maj 20, 2013.

Kommentera

 
