försöker verkligen


det är likt mig att trampa på
bara fortsätta detsamma tills jag slår i huvudet
tar mig upp igen
ändrar lite riktning, repetera igen

har aldrig riktigt varit glad vad jag minns
har haft den där besvärliga känslan med mig sen 15
att inte känna sig säker på sig själv
ett hål eller två i hjärtat
med en popfrisyr över ögonen stängde jag in mig
så såg jag världen
och den mig
tills nu när jag öppnat upp
ser färger 
fast det är så svårt att ställa om till färg från svartvitt
lär mig trevandes
om den här nya känslan jag bara upplevd i ögonblick
aldrig burit med mig lika naturligt som ni andra
den ska bli min i år

~ av d. på maj 22, 2013.

Kommentera

 
