tusenen färger


jag gillar mig själv mer nu
skrattar åt saker som får mig till det
inte längre påklistrat när jag ler
tjejer kollar åt mitt håll, trots att jag inte fixar håret
eller köpt nya kläder på ett tag
har jag alltid mer swag än jag tror kvällen innan den förra
top that, skriver dikter om framtiden
dricker sprit med vännerna om helgerna
väljer att tycka väl om mig, det förtjänar jag
rätt mad liv utan att längre vara arg
ser solen varje helgnatt
kanske saknar jag dig då
men det är då jag får hindra mig
du fick mig hit
där jag skrattar och ler, okomplicerat 
så tack för det
kom hem igen när du kan
ingen nöd här, men du vore perfekt hos mig

~ av d. på maj 27, 2013.

Kommentera

 
