i nätter om dig


om nätterna blir jag annorlunda
förvandlas till något jag inte vill vara
seriöst, går in i en annan fas
ögonen vänds in, tills jag inte ser mer
hjärtat slår snabbare, och skriker
jag saknarsaknarsaknarsaknarsaknaskrsaknrssaknardig
så jävla mycket
tills lungorna säger till
att david nu gör det ont, lugna ner dig
drick något, kom tillbaka sen
somnar in och vaknar upp igen
drömde visst att jag var med i lost
löser äventyr, styr om allt till rätt
om nätterna blir jag annorlunda
en jag inte vill vara, något annat
händerna sitter fel när jag famlar efter ljus
hittar inte fram, slutar med att hjärtat skriker
saknarsaknarsaknarsarkanarsaknarsaknarsaknardigkomhem
tills solen går upp
och det blir för ljust att sova, sen börjar min dag
allt blir som vanligt igen

~ av d. på maj 28, 2013.

Kommentera

 
