du läser säkert inte längre, men det är dig jag skriver om


håller mig för att smsa
försöker spela nykter
varje kväll jag druckit
försöker spela drucken
varje kväll jag dricker vatten
för att inte höra av mig
så jag inte verkar som en idiot

försöker hitta rätt
mellan skogsdungar och sköra träd
det är så svårt
när jag vet vad du gav mig
kanske är jag patetisk när jag tänker efter
att jag väntar på ett stjärnfall

pratar med mig själv
david, kom tillbaka
du gav dig in på det här helt själv
du fattade vad hon handlade om
att hon skulle bort
att hon inte skulle vara länge till

men jag vill, ju
det spelar ingen roll
du kan vilja hur mycket du vill

du har misslyckats förr

så ofta önskar jag dig tillbaka
från min balkong
sömndrucken önskar jag dig nära
i min säng
där varje sekund tog en minut
så även om det var en dag kändes det som en livstid

det fanns en stjärna jag såg
hon var varje natt du
vad händer om du inte kommer tillbaka?
kommer jag då alltid undra vad,
vad som hade hänt om jag fångat dig?
fånga en stjärna är ingenting jag kan klara av
men jag kan försöka med varje text nu
du har någonting som väntar på dig här.

 du läser säkert inte längre
 men det är dig jag skriver om

~ av d. på juni 11, 2013.

Kommentera

 
