stammar fram ett halvt ja


jag pratar så himla fort när jag är bland folk
säger det ena med det tredje
pratar högt om dig när jag blir full
pratar lågt om dig när jag är tom
blir liksom fel
när dom frågar
hur går det med tjejerna,
och jag mest stammar fram ett halvt ja,
jo, det går väl bra,
varken mer eller mindre.
vill bara skrika,
hon är ju för fan inte här så håll käften,
sen kommer jag på mig
ingen ska riktigt få veta
att det som hände oss var det finaste jag haft
utan tvekan där och då
när jag höll om dig för första gången
efter så många timmar

men jag håller tyst
blir det med tid
att behöva se sig själv i spegeln och ljuga:
du minns henne inte

kan ibland tro att varje ord är skrivet
men än är det andra kapitlet ens klart
så jag väntar med det bästa till sist

~ av d. på juni 14, 2013.

Kommentera

 
