du får mig så lugn, i sinnet


när jag försöker somna om
mitt i natten tänker jag på oss två som vi var förr
än utan avstånd än med tid
hur vi log mot varandra
hur vi skrattade och dummade runt i sängen
när tiden stod still, här norr om staden

satte din spår
gick över mitt hjärta 
fjäderlätta steg över rummen
som om du aldrig haft ont
din kropp, liksom svävande
förutom när du var full i ditt kök
ramlade över mig och bara låg kvar
månljuset och maggio i luften
du över mina läppar
då och då tänker jag på det
när jag måste somna
det får mig så lugn
men fylld av saknad

~ av d. på juni 17, 2013.

Kommentera

 
