väntar på något, vet inte när


ramlade in på din facebook ett tag
nästan glömt hur vacker du var
i mitt huvud flimrar bilder förbi
säkert förvrängda av tid och fantasi
aldrig kan väl hon tyckt om mig
aldrig kan väl hon sett ut sådär fulländad
aldrig kan väl hennes skratt fått mig att le?
går tillbaka
läser konversationer
om hjärtan och slag
om drömmar i fjärran
allt verkar stämma
finnas där
för visst var allt sant
det där vi en gång sa?
allting blir så suddigt 
när jag går och väntar på sommaren
utan att inse att den är här
ändå väntar jag

~ av d. på juni 18, 2013.

Kommentera

 
