varje dikt och morgon


jaga ingenting du inte förstår dig på
engelin, andas du vet var du hör hemma
jordnära
marken
ibland ser jag uppåt
mot moln
tänker aldrig framåt
alltid bakåt
så jag minns dig
var jag kom ifrån
hur jag hamnade här

jaga ingenting du inte förstår dig på
sikta inte mot ett väsen du inte kan röra
hon kommer skada ditt hjärta
stanna inne ikväll
ta hand om spillrorna som blev kvar
jag har ju dig
djupt inne i mig, mitt mål
anledning till varje dikt och morgon
det är ju du

~ av d. på juni 21, 2013.

Kommentera

 
