löften skrivet i el


moln på min himmel en solklar julivind
brukade slåss mot saker jag kan få
nu slåss jag bara mot drömmar
dag som natt
allt blir så verkligt

springer inte långt innan benen viker sig
men slåss alltid kvar längre än mina knogar klarar av
det är så jag blev till
den jag nu är

tänker alltid efter
efter all tid jag såg kunde bli
slutat räkna dagar
men visst är det tre månader sen idag
en fjärdedels år
sen vi sågs gråtandes
där, då
du viskade till mig
hitta mig sen, david
jag lovade dig allting
genom tid
varje dag här
varje dag där
lova att ringa
när du kommer komma hem
stockholm, det är så långt

~ av d. på juli 1, 2013.

Kommentera

 
