bets


just hemkommen
skrev cirka tusen rader om dig där borta
på papper, på telefon
med hjärta, med tårar i ögonen
ofta utan takt
men med en jävla storm 
trots att det var vindstilla
och myggen bets som fan
brydde mig inte mer
där var det stilla
ändå var du inte där
märklig känsla
när sen april det stormat runt, så fort det blivit tyst
och jag bara saknat saknat saknat dig.

du finns i mina tankar in i natten
stärks av tanken
på dig om mig, även om signalen blivit svag
är det dig jag håller om
i dröm om nätter
med varandra utan längtan
men med svett, tårar och ditt hår som rinner över hela mig
ge mig en chans
att visa vad du missar
det är allt jag kan ge
ett löfte om en märkbar tid, med mig
ärligare än så blir jag nog aldrig

~ av d. på juli 9, 2013.

Kommentera

 
