där vi sist sågs


sitter nu på väg hem
kunde varit mot dig
om världen vore en annan, anna
ibland, ganska ofta
tänker jag på dig
jag är värdelös väldigt ofta
paralyserad i mina tankar om dina
jag till skillnad mot alla
räknar ner sommaren till hösten
för då, då kanske du kommer hem
och då kanske du levt in det liv du sökte
det liv du ville åt
själv, själv har jag tänkt på dig
tänkt på dig varje natt
jag inte somnade
med dina bruna ögon bredvid mig
som vakade över mig
när jag sov, sov så nära dig

att tiden stannade
för oss två
för bara oss två
fortfarande för mig, oförklarigt

och livet ter sig aldrig som tänkt
men om det finns en chans
kom igen

det är dig jag vill ha
men alla bussar går förbi
och, och jag bara orkar vänta
hur mycket tid som än kan gå
kommer jag vänta kvar
där vi sågs sist

~ av d. på juli 18, 2013.

Kommentera

 
