ett par centimeter från mitt hjärta


ljuger för mina vänner runt elden
att jag skulle njuta av livet nu
berättar för dom att det är ju alldeles utmärkt under sommaren
fast jag egentligen bara vill ligga under filt, se love actually på repeat
med någon
någon som bryr sig
någon som rättar till täcket om det åkt av mig på morgonen
någon som skrattar åt fåniga skämt
en jag kan göra frukost åt
kanske middag ibland när jag lärt mig vad hon gillar
överraska med en rosor på månadsdagen hon glömt
skulle falla i hennes famn
hon i min
somna på mitt bröst
jag med hårstrån i ansiktet
omöjligt att sova
men varför skulle jag
med världens vackraste ett par centimeter från mitt hjärta
det skulle ju varit du

~ av d. på juli 28, 2013.

2 svar to “ett par centimeter från mitt hjärta”

  1. En väldigt vacker och känslosam dikt, du skriver väldigt bra!

Kommentera

 
