älskade edie


det känns som år sen sist
och det var det också
tre år tills nu
och igår såg jag dig igen
hjärtat bultar fortfarande
som ett kaos i ett vindstilla regn
känns som en blåsorkester i mitt vardagsrum
det fanns en tid
jag inte kunde se dig utan att vilja slåss
drick mig full och skära skiten ur mitt liv
fanns en tid då jag inte kunde tänka på dig utan att det högg till
igår kändes det igen
fast mer som på den tiden vi var två
fem år är långt
även för två som gått längre
men jag älskar dig fortfarande
min älskade edie, kom hem när du känner att du kan

~ av d. på augusti 1, 2013.

Kommentera

 
