jag hatarälskar att tänka på dig


jag hatar att tänka på dig
eller jag älskar att tänka på dig
men jag hatar att tänka på dig när jag inte borde tänka på dig
det hugger till
och erik frågar
varför ser du så ledsen ut
jag ljuger
säger att det är någonting om barca
eller om att jag lyssnar på någon dokumentär om ett fattigt land
men det rör mig aldrig
inte som du
som kom närmst

sedan edie har ingen fått ligga sådär
ostört på mitt bröst
sedan edie har jag inte gråtit 
långa texter om salta tårar
mot ditt jeanstyg alltid tryggt
sedan edie har ingen fått mig att le

erik undrar hur det går med tjejerna
skrattar och säger att det väl aldrig går särskilt bra
skrattar bort det men tänker på dig
och nu hatar jag mig själv
för jag tänker på dig
och det där du sa om att jag kanske en dag kunde hitta dig
vad jag älskar att tänka på dig, på det
men vad jag hatar att tänka på dig när det tåras, bränns
hugger till
där det inte borde finnas något att hugga i
kom hem, orden jag aldrig vill skriva
när du kan

~ av d. på augusti 1, 2013.

Kommentera

 
