en sommarpark norr om stan, en dag


utanför mitt fönster skenar dom där tågen förbi
stjärnorna som förr, klara
det är varmt i sverige
men det känns ändå
kylan från förr
dragit på mig en förkylning
ligger i feber om nätterna
drömmer om dig igen
panik
kan inte hjälpa att jag kommer ihåg dina hemliga bruna ögon
dina ögonfransar som kittlade mina kinder
fattade inte då att jag skulle sakna just det av allt

har börjat titta på en tv-serie
du liknar huvudpersonen
slog mig i första scenen
hur vacker du är
att en sån som jag kunde få en sån som du
det var för bra för att vara sant

och nu går febern upp igen
ju mer jag tänker och desto mindre jag drömmer 
ville väl mest säga att jag fortfarande tänker på dig
och ofta blir jag bara glad
men ibland brister det
ofta när jag är full, eller drömmer
eller har feber
eller ser någon som liknar 
eller ser par i edsbergsparken och då slår det mig
att jag aldrig tog dig dit
sollentunas minst speciella plats
men jag skulle gjort en perfekt picknickkorg åt dig
skrattat åt ingenting, stirrat in i dina hemliga bruna ögon
och gud vad jag skulle göra mycket för det
nu blir jag inte klok på orden eller tankarna längre
sov gott där du nu sover
du är den finaste jag mött

~ av d. på augusti 5, 2013.

Kommentera

 
