Mitt allt


Edie till trots
det är ju hela himla dig jag saknar vid min sida
när jag går längs sommarstränder
om sommarkvällar
i ett sommarsverige
som väl aldrig varit soligare än nu?

det var ju den här sommaren
jag skulle ta med dig överallt
visa dig alla platser jag som barn sprang
och jag som ung nu besökte om
det var med dig jag skulle uppleva allt igen

fast, nu ljuger jag för mig själv
för jag visste att du aldrig skulle vara här nu
det visste jag från start
men jag visste aldrig att det skulle ta så hårt
göra ont

men en dag
en dag, kan jag förhoppningsvis ta dig
ta dig till alla sommarplatser
alla sommarhimlar med stjärnklara nätter
alla myggbett och sommarkyssar
en sommar ska jag visa dig mitt allt

~ av d. på augusti 13, 2013.

Kommentera

 
