du skulle bli den jag kunde få le


varför du?
skrev en halv bok om dig,
sophie
att jag inte ens vågar säga hej
blir så patetisk
nära dig
du är den enda som får mig att stamma
så hårt att jag inte ens vet vad jag säger till dig
du är den enda som får min grund att darra
och mina händer att ätas
mer än nagelbitanade
så äcklkg blir jag

det är väl så du ser mig
en feg liten jäväl som bara sitter vid sidan
om du bara visste 
att jag sitter vid sidan för att vänta ut alla andra
som verkar så icke nagelbitande
förstår inte dom
dom som inte biter naglar när dom ser dig
jag blir rädd när jag ser en ängel
du ska ju inte finnas
du ska ju liksom bara vara i drömmar 
som slutar lyckligt
tills jag vaknar, ensamt tills drömmen kommer in igen

brukar sällan bry mig om andra
men dina ögon får mig 
till svaga ögonblick
vill älska dig
men har knappt sagt hej

jag skulle bli den alla dina vänner log åt
jag skulle bli den dina vänner tog med
jag skulle bli den du aldrig gick utan
du skulle bli den jag kunde få le

varför sa jag inte mer till dig?

~ av d. på augusti 18, 2013.

Kommentera

 
