kommer inte ihåg hur livet kändes innan du kom in


imorgon är det nästan september
har alltid haft svårt för hösten
kommer så kylig in
med sina korta dagar, långa nätter
dagg som snabbt blir frost
men alla löv runt mina fötter får mig att hoppas och tro
att allting ändå börjar just här
mot marken där jag i vintras låg
för full för att undvika isfläckar
och utan dig i tankarna
minns jag knappt hur det var

du kom väl där med din blus
jag sa stammade fram ett hej
du log och jag smälte
trots att luften väl var minus 23
så gick vi hem

kommer inte ihåg hur livet kändes innan du kom in
den här ständiga processen
ständigt med tankarna på annat håll
glömmer nycklarna i dörren, glömmer födelesedagar
du sitter fortfarande kvar

hösten kommer strax
med löv kring fötterna
som det var då
när vi först sågs
fast då var det nog is, inte löf
men jag minns knappt annat än du
runt omkring

innan du var jag inte glad
innan du var livet trist
innan du var hjärtat tomt
nu har jag åtminstone drömmen om dig vid nattduksbordet
och en dag med lite tur, 50 centimeter närmare
tätt intill, jag tänker aldrig somna ifrån dig då

~ av d. på augusti 29, 2013.

Kommentera

 
