jag har börjat träna


cyklar en hel del
runt i sensommarhöstsolen
virvlar gula löv medan solen slår mig i ögonen
mest för att få tankarna kring dig ur mig
försöker ibland, det där med att glömma
men så fort jag sluter ögonen
och löven slutat virvla, solen slutat skina
då är du tillbaka
som att bli väckt när en just somnat

cyklar förbi ett par par
slår bort tankarna
vänder mig om när jag ser någon som kunde vara du
slår in pannbenet
det är aldrig du
men det kommer alltid vara du

skriver om nätterna
väntar på att dagarna ska försvinna iväg
kanske kastar jag iväg tiden
kunde ju också åkt utomlands
kanske till sydamerika
kunde hjälpt barn som jag i bogota
gjort något meningsfullt, hittat mig själv på andra sidan jorden
istället för att längta efter någon på andra sidan sängen
och i slutet av nätterna faller allt isär
hur kunde jag falla så hårt, utan att ta i?
allting blir tårar svordomar och ord på något papper jag kastar bort
din kärlek

men allt är inte bedrövligt
har börjat plugga svenska
försöker lära mig om grammatik
börjat gilla en blåmögelost jag hoppas du också kommer gilla
även hittat ett nytt favorit rött
dessutom har jag lärt mig göra riktigt god frukost
tränat och fått bättre kropp
slutat ångra, börjat skratta
skärper mig och tar mig hem
men om nätterna, när allt blivit tyst saknar jag dig tätt intill

~ av d. på september 9, 2013.

Kommentera

 
