sen efter vi vacklat hem till hem kunde vi äta häagen dazs och kolla love actually


septembetnatt med ensamma bilder
ligger kvar och väntar lite till
skrattar till varje gång jag tänker till
vilket jävla idiot jag är som väntar kvar
varför gör jag så?
väntar kvar medan livet passerar utanför idag

tiden den går
ingenting kvar av klockans slag
en säger till mig
david ta det lugnt
varför gör du så
du kan bli vad som helst
vänta inte kvar, david ta det lugnt

det finns för få saker i mitt liv jag levt för för att glömma dig
ta mig för den idiot jag är
men det är för dig, allt jag skriver

du kanske har hittat någon annan
säkert från australien
med cendrehår
saltvatten kvar i brösthåret
två decimeter längre än jag någonsin kommer bli
men glöm mig aldrig
två decimeter kortare
svart fult hår
med rödvin i blodet
men med ett förjävla stort hjärta 
som sen i april bara pulserat för dig

har varit kär tusenmiljoner gånger
har sett allt från vänner till chainsaw massacre
på engelska, svenska, dubbat
men aldrig varit med om en sån jävla stark känsla som du gav mig

kan hända att jag låter desperat
vilket jag säkert är, men jag vill bara ha dig här
gå på oskar linnros imorgon, sjunga med i plåster
kyssa dig, ta din hand och sakta vacka hem till hem
där du sen skulle vara min, och drömmar kan krossas men aldrig sluta finnas

~ av d. på september 12, 2013.

Kommentera

 
