jag väntar kvar vid stationen du ville vara vid innan du åkte


allting blir så himla tydligt
när jag tänker på dig
jag skippade en ruta, geni
vill slå sönder mig själv
minns vår, min påsk
mitt i våren

slår ihjäl minuter,
timmar, dar
det kommer aldrig att hålla
väntar kvar i all tid
så länge du finns och ler
kommer jag motbevisa allt som sägs i alla böcker
jag väntar kvar vid stationen du ville vara vid innan du åkte

det här är så uselt
men kom hem.

~ av d. på september 15, 2013.

Kommentera

 
